Geoblog.pl    Markopolo68    Podróże    Samochodem do Gruzji    Dunaj

Dunaj

Bułgaria
Bułgaria, Ruse

Granica Rumuńsko Bułgarska przebiega w tym miejscu na Dunaju. Niestety nie jest 'modry' jak w Wiedniu. Przypomina bardziej morskie doki. Barki handlowe przy zakładach przemysłowych z wysokości mostu wyglądają jak zabawki. A sam most wybudowany w latach 1952 - 54 to imponująca budowla socjalizmu. Kolejowo drogowa przeprawa nadgryziona przez ząb czasu jest najwygodniejszym rozwiązaniem tranzytu. Bułgarska kontrola graniczna polega na skanowaniu paszportu i miłym - Witamy w Bułgarii . Należy wykupić winietę drogową , co nie stanowi problemu. Ruse wita rondem i lekkim chaosem. Wybieram drogą na Sofię. Krajowa 5-tka przebiega z dala od miejscowości. Krajobraz nudnawy ośnieżony , ale jest styczeń. W miejscowości Biała ciekawy most. Godnym uwagi jest miasto Wielike Tyrnowo. Ale moim dzisiejszym celem jest Turcja i Bosfor. Zjeżdżam na 55-kę w kierunku Gurkowa i Nowej Zagory . Góry Stara Płanina. Droga równa i szeroka . Dojeżdżam do Svilengradu. Tutaj wjeżdżam na autostradę Sofia - Istambuł. Turcja już blisko. Ale jeszcze bliżej do Grecji, której granica przebiega wzdłuż autostrady. Jeszcze kilka kilometrów i granica Bułgarsko Turecka. Dla mnie przygoda dopiero się zaczyna .